۱۴۰۱ تیر ۱۹, یکشنبه

درحاشیه بازداشت مصطفی تاج زاده

 

درحاشیه بازداشت مصطفی تاج زاده

 


بازداشت آقای مصطفی تاج‌زاده، فعال «اصلاح طلب» بازتاب گسترده‌ای درعرصه‌ی سیاسی ایران داشته است.

تاج‌‌زاده با فعالیت گسترده در فضای عمومی به ویژه مجازی نظیر کلاب هاووس وانتقاد به سیاست‌های رژیم و نقض حقوق دمکراتیک مردم در ایران، نفوذ قابل توجه‌ای کسب کرده و خواهان تغییراتی در چهارچوب نظام  سرمایه‌داری جمهوری اسلامی است.

ولی همین آقای تاج‌زاده یکی از حامیان سیاست‌های اقتصادی خانمان‌برانداز نئولیبرالی رفسنجانی بوده و هنوز هم هست، سیاستی که ثروت‌های عمومی را برباد داده، به فقر اکثریت جامعه ایران و به ویژه زحمتکشان منجر شد و هنوز هم ادامه دارد. وی در عرصه اقتصادی همواره در کنار مافیای قدرت قرار داشته و هیچگاه به دفاع از حقوق کارگران و زحمتکشان که اکثریتی از جامعه ایران هستند بپا نخاسته است. معذالک این جناح از بورژوازی ایران خواهان برخی اصلاحات اجتماعی نظیر تعدیل قوانین مذهبی و یا جدایی  دین از دولت و در عرصه اقتصادی ادامه اصلاحاتی در عرصه رانت‌خواری و مبارزه با فساد می‌باشد. تاج‌زاده در عرصه بین‌المللی عقب‌نشینی از برنامه هسته‌ای ایران و تسلیم شدن در قبال سیاست‌های فشار آمریکا را که تا به امروز در تمام حکومت‌های گذشته وجود داشته است و فاجعه به بار آورده، توصیه می‌نماید، دوری از سیاست صحیح نزدیکی به شرق و اوروآسیا، عضویت در «بریکس» و سازمان همکاری شانگهای، خلع سلاح ایران و کاهش نفوذ ایران در منطقه در مقابل زورگوئی‌های آمریکا، اروپا و اسرائیل ...  سیاست‌های کلی وی را تعریف می‌نماید. فشار جناح «اصلاح‌طلب» به ویژه در سایه مناقشات روسیه و اوکراین و تضعیف دلار و یورو و نزدیکی ایران به شرق، به صورت هیستریک، خشمگینانه افزایش یافته است و نقض حقوق دموکراتیک مردم، حمایت از سیاست‌های خصوصی‌سازی، رانت‌‎خواری، چشم اسفندیار حاکمیت کنونی است که هر کس برای نیل به نیات خود به آن اشاره کرده و بر روی آن انگشت می‌گذارد و تاج‌زاده از این جمله است.

آقای مصطفی تاج‌زاده فرد نیست، بلکه نماینده سیاسی جناحی از بورژوازی «اصلاح طلب» رانده شده از قدرت سیاسی است که در تمام این انحرافات و سرکوب‌ها دست داشته است. و اکنون با توجه به جهت‌گیری حاکمیت به سوی شرق و ایجاد جاده ابریشم و جبهه همکاری شانگهای تضادش با جناح مقابل تشدید شده که سرانجام مجددا به بازداشت وی انجامیده است. تاج‌زاده عامل و کارگزار امپریالیسم نیست، بلکه منافع کوته‌نظرانه طبقاتیش حکم می‌کند که از غرب دفاع کند و آینده ایران را قربانی این سیاست سنتی و مخرب بنماید. وی مخالف تحریم و تجاوز نظامی به ایران و تجزيه کشور است و معتقد به برخی اصلاحات نیم‌بند در خدمت حفظ حاکمیت در چهارچوب نظام سرمایه‌داری جمهوری اسلامی است. وی در سیاست خارجی کوته‌بینانه وظیفه دفاع از منافع امپریالیسم در منطقه را وجهه همت خود قرار داده است.

فارغ از مواضع سیاسی غیرقابل تائید آقای مصطفی تاج‌زاده، بازداشت خودسرانه وی بدون دلیل محکمه‌پسند، نقض حقوق دمکراتیک است و نمی‌تواند مورد تایید هیچ نیروی مستقل و دمکراتی قرار گیرد. بازداشت تاج‌زاده ادامه سرکوب کارگران و معلمان و سایر اقشار اجتماعی معترض جامعه و نشان از ضعف و درماندگی رژیم جمهوری سرمایه‌داری اسلامی است که حتا فردی مانند تاج‌زاده را که امید به تغییر و تحول در نظام اسلامی کنونی را دارد، برنمی‌تابد و با زندان و سرکوب پاسخ می‌دهد. ما خواهان. احترام به حقوق دموکراتیک و رعایت موازین حقوقی به رسمیت شناخته شده جهانی در مورد آقای تاج‌زاده و هر زندانی سیاسی صرفنظر از ایدئولوژی، اعتقادات دینی و تمایلات سیاسی آنها هستیم.

بازداشت تاج‌زاده وسایر منتقدین ومعترضین جامعه، به ویژه کارگران و زحمتکشان، به نفع ویرانی‌طلبان و بیگانگان است و با چنین شیوه‌های ضددمکراتیک و مستبدانه‌ای نمی‌توان به معضلات مردم ایران پاسخ داد.

برگرفته از کانال تلگرام توفان

https://t.me/totoufan

www.toufan.org




 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر