۱۳۹۷ آذر ۱۶, جمعه

عمليات تروريستي چابهارعملي جنايتكارانه وخدمت به ارتجاع وامپرياليسم است


عمليات تروريستي چابهارعملي جنايتكارانه وخدمت به ارتجاع وامپرياليسم است

روز پنجشنبه، ١٥ آذر (٦ دسامبر) بمبي در نزدیکی یک مقر نیروی انتظامی چابهار منفجر شده و چند كشته و زخمی برجای گذاشته است. در گزارش‌های بعدی، اسامی یک ستواندوم و یک سرباز وظیفه نیروی انتظامی به عنوان کشته شدگان این حمله منتشر شد. راننده این خودرو نیز در اثر انفجار کشته شده است.شبکه خبر رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی در گزارش‌های اولیه خود اظهارات رحمدل بامری، سرپرست فرمانداری چابهار را پخش کرد که اظهار دا...شت این انفجار یک "حمله انتحاری" بوده که در ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه صبح پنجشنبه به وقوع پیوسته است. به گفته او، عامل این حمله انتحاری، مواد منفجره را در یک وانت نیسان جاسازی کرده بود و "قصد ورود به مقر فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی مقر مواد را منفجر کرد."
وی از زخمی شدن چند نفر خبر داد و گفت که تعدادی زن و کودک هم در میان زخمی‌ها هستند. منابع خبری دیگر نیز شنیده شدن صدای انفجار شدید در یکی از خیابان‌های چابهار را گزارش کرد و گفتند که نیروهای امنیتی و امدادی به محل اعزام شدند

روشن است سازمان دهندگان حمله تروریستی و جنايتكارانه چابهار نمي توانند هدف و انگيزه اَي جز ایجاد آشوب و جنگ داخلی وتجزیه وکشتار وسلاخی مردم ایران داشته باشند .چنين عمليات مخوفي ،تاثير مخربي بر اعتراضات و اعتصابات كارگري و جنبش مدني ايران كه در حال رشد و قد برافراشتن هستند ،خواهد گذاشت و نمي تواند مورد تائید هیچ فرد انقلابي و جریان مترقی ومیهندوستی قرار گيرد. اين عمل تروريستي و ضد انساني را بايد بشدت محکوم كرد و در مقابل آن ایستاد.
پاسخ رژيم سرمايه داري جمهوری اسلامی بنابر ماهيت ارتجاعي اش ، درمقابل توطئه خارجی و عمليات تبهكارانه و بی ثبات سازی ایران ، سیاست سنجيده و متكي به مردم نيست، او بازهم رذيلانه خواهدكوشيد با بهره برداری ازاین اوضاع و تشدید سرکوب مردم و افزايش فشار بر فعالين كارگري ومدني و تجمعات اعتراضي،پايه هاي فاسدو ماشين سركوب حكومت را محكم كند .چنین سیاست ضد مردمي نمی تواند تامین کننده امنیت و ثبات وآرامش ومدنیت داخلی باشد.

آزادی وآسایش مردم وصفوف متحد ویکپارچه آن ضامن پیروزی بر تروریسم ومزدوران رنگارنگ امپریالیسم است.باتوسل به سركوب و زندان و بگیر وببند داخلی وپایمال کردن ابتدایی ترین حقوق كارگران و زحمتكشان و عموم توده مردم نمی توان به جنگ اجانب ودشمنان مردم ایران رفت.


حزب کارایران(توفان) ضمن ابراز تسلیت به بازماندگان این حملات تروریستی، این اقدام کثیف وضد بشری را قویا محکوم میکند ومردم ایران را به اتحاد وایستادگی و هوشياري درمقابل خطراتی که ایران را تهدید میکند فرا می خواند.

حزب کارایران(توفان)
جمعه ١٦ آذرماه ١٣٩٧

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر